SEO & SEM to dziedzina w gronie branż biznesów internetowych, która niekoniecznie jest znana szerszej publiczności. Tak właściwie to mało kto potrafi rozszyfrować te skróty, jeżeli nie obraca się bezpośrednio w temacie lub również nigdy nie miał z nim do czynienia. Sytuacja staje się nieco bardziej klarowna, kiedy SEO zastąpimy pozycjonowaniem – a więc procesem mającym na celu podniesienie pozycji strony w wynikach wyszukiwana na konkretne słowa kluczowe.
Takie działania już na starcie sugerują, że SEO jest jedną z form sieciowego marketingu, a co za tym idzie, jako reklama internetowa perfekcyjnie kontroluje się w przypadku promocji poszczególnych stron www. System ten działa banalnie prosto: użytkownik globalnej sieci Internet wpisując w Google jakąkolwiek frazę otrzymuje listę wyników-stron, które według wyszukiwarki najlepiej spełniają kryteria odszukiwania. Zadaniem pozycjonera jest jednakże sprawienie (w tym momencie poprzez działania pozycjonerskie), żeby pośród rezultatów wyświetlających się na samej górze (tak zwane TOP3 rezultatów organicznych) pojawiła się dana strona www. Nie jest to zadanie łatwe, priorytetowo wtedy, gdy pozycjonowanie prowadzone jest dla średnio niełatwych oraz dodatkowo nieprostych fraz głównych – czyli bardzo konkurencyjnych. Pozycjoner musi w pewnych sytuacjach włożyć w ten proces co niemiara czasu i pracy, wytworzyć dziesiątki stron zapleczowych, zadbać o uzyskanie wartościowych linków i zachęcić użytkowników Internetu, by sami zaczęli linkować do takiej witryny. Taka forma internetowej reklamy jest zatem dość żmudna – ale za to cechuje się dużą efektywnością.
Autorem artykułu jest Polecana Firma.