Na szkoleniach z internetowego marketingu bardzo kilka miejsca poświęca się procesowi pozycjonowania stron www. Nic w tym dziwnego, ponieważ w opinii wielu specjalistów z tej branży to w tym momencie ten proces uchodzi za najlepiej skuteczny, jeżeli chodzi o internetową reklamę. Skuteczność ta udokumentowana jest setkami tysięcy przykładów pozycjonowania stron www na dokładnie sprecyzowane frazy kluczowe. Daje to o wiele lepsze efekty niż reklama ogólna, która kierowana jest do wszystkich użytkowników globalnej sieci – nawet tych niezainteresowanych konkretną ofertą.
Omawiając skuteczność tej metody warto na starcie mieć świadomość tego, czym jest to całe pozycjonowanie i na czym ono polega. W telegraficznym skrócie można opisać je jako funkcjonowania, których celem jest zamieszczenie danej strony www na jak najwyższej pozycji w wynikach odnajdywania pod konkretne frazy kluczowe. Dzięki temu i wyznaczeniu konkretnych, wybranych słów podstawowych, na witrynę bardzo często wchodzą jedynie ludzie internauci, którzy są zainteresowani oferowaną przez nią tematyką. Pozycjonowanie umożliwia więc w pewnym stopniu na targetowanie grup odbiorców. Takiej możliwości nie daje współcześnie prawie żadna inna reklama internetowa (może z wyjątkiem mailingu), co znaczy ogromną marketingową przewagę dla pozycjonowania. Skonkretyzowana grupa odbiorców to bowiem w praktyce gwarancja tego, że zyski z takiej strony będą się nieustająco zwiększać. Pozycjonując stronę www posiadamy szansę większych wypłat, znacznie powiększamy rentowność swojego interesu, a przy okazji stajemy się częścią internetowej społeczności webmasterskiej.
Autorem artykułu jest PageSEO.