Prowadząc przedsiębiorstwo, wręcz bardzo małe, w dotychczasowych czasach nie możemy istnieć bez strony www. Wymaganie istnienia w sieci dotyczy już całej gospodarki, począwszy od wielkich korporacji, a skończywszy na niewielkich jednoosobowych firmach usługowych. Można nawet stwierdzić fakt, że niezbyt duże rodzinne przedsiębiorstwo tym bardziej potrzebuje promocji i dotarcia do ewentualnego klienta. Jakakolwiek forma promocji, czy to mała wizytówka w ogólnym portalu czy profesjonalna strona internetowa, zwiększa naszą reklamę o kilka procent. Nie powinno się też pomijać faktu ekonomiczności tej inwestycji. Jeżeli jesteśmy firmą startującą, dla której każda wydana złotówka się liczy, możemy skorzystać z darmowych serwerów, darmowych stron czy także darmowych wizytówek. Trzeba jednakże pamiętać, że w przypadku bezpłatnych lub nisko kosztowych portali, nasza obecność jest w zdecydowanej większości przypadków nieeksponowana, jest ułożona obok wielu firm, instytucji o podobnej działalności co my. Ważnym aspektem jest również pozycjonowanie strony w najpopularniejszych przeglądarkach dostępnych na rynku internetowym, gdyż nasz klient w zdecydowanej większości przypadków wyszukuje określonej słownej frazy usługi, produktu, który oferujemy.
Profesjonalne, płatne strony www posiadają tę przewagę nad darmowymi, że w zdecydowanej większości przypadków są niepowtarzalne, stworzone specjalnie dla danej firmy, nawet wówczas gdy mają wspólny silnik (schemat). Dokładnie tak samo jak z gazetą, czy innym produktem medialnym, liczy się pierwsza strona tak zwana startowa, to ona powinna przykuć naszą uwagę. Klient który ją odnajdzie, najczęściej otwiera kilka podobnych, niemniej jednak zagłębia się w treść jedynie jednej, dwóch. Warto dodać, że pierwsze złudzenie jest bardzo istotne, jeżeli już będziemy mieć usterki, brzydką grafikę albo źle wykonaną technicznie stronę (rozszerzone obrazki, nie dobra strona kodowa) to ewentualny klient raczej nie wybierze mojej usługi, bez względu na cenę produktu, czy usługi, jaki oferujemy, gdyż będzie się bał bubla. Musisz również mieć świadomość tego dla jakiej targetowanej grupy naszych kontrahentów pragniemy dotrzeć, gdyż całkiem inaczej będziemy przygotowywać stronę adresowaną dla młodzieży, zupełnie inaczej dla osób starszych tożsamo jak inaczej dla nabywców na produkty zwykłego użytku, a zupełnie inaczej dla towarów niszowych zazwyczaj elitarnych, ekskluzywnych. Trzeba też pamiętać o dostępności naszego klienta do Internetu.
W Polsce nie każdy dysponuje szerokopasmowym łączem, a można żeby dosłownie śmiało stwierdzić, że tego rodzaju łącze posiada mniejszość użytkowników globalnej sieci. Dlatego przy tworzeniu strony www musisz uwzględnić czy pragniemy wiele animacji, zdjęć, muzyki, która spowalnia łącze, czy także najbardziej prostą stronę informacyjną, która raczej jest nieciekawa dla oka, lecz prosta i szybka dla każdego odbiorcy. Można bez wątpienia połączyć obie, zadając pytanie na stronie startowej, czy użytkownik pragnie oglądać naszą stronę w wersji html (prostej, informacyjnej) czy też we flash’u (animacji) , ale ze względu na cenę takie usługi oferują zazwyczaj duże przedsiębiorstwa. Jako przykład przedstawmy jednoosobowa firmę remontowo- budowlaną. Jej klientami są w ogromnej liczbie przypadków osoby nie potrzebujące wykonywać wielkich inwestycji, dla których liczą się koszty, ale które żądają należycie wykonanej, specjalistycznej usługi. W chwili obecnej poleciłbym stronę internetową wykonaną w formie html’a z ewentualnymi małymi dodatkami flash’a. Powinien na niej znajdować się ewentualny cennik usług , a ponadto zdjęcia z realizacji wcześniejszych zamówień. Nikt nie będzie żądał od pojedynczego fachowca referencji z wielkich inwestycji, niemniej jednak prawie każdy chciałby ujrzeć jak wygląda usługa którą oferuje.