Dla pozycjonera próbujące wylansować daną stronę www na określone słowa kluczowe i sprawić, aby wyświetlała się w wynikach wyszukiwania pod konkretną frazę na wysokich pozycjach, bardzo istotne jest zdobywanie cennych i wartościowych odnośników. Najbardziej także, aby zostały to całkowicie naturalne linki lub doskonale takie udające, umieszczane na tematycznych witrynach z wysokim TR, zaindeksowane przez roboty Google , a dodatkowo mające dużą moc SEO, przenoszoną potem na docelową witrynę.
Jednym ze możliwości na ich zdobycie jest umieszczanie specjalnych artykułów na wybranych wortalach www, gdzie w treści takich tekstów zamieszcza się link do witryny ukryty pod konkretnym anchorem. Nie są to z całkowitą czyli stu procentową pewnością typowe artykuły sponsorowane, jakie wyszukać można na wielu stronach internetowych, niemniej jednak zawsze zwiększają one tematyczną moc ukrytego w nich linka. Dzięki temu pozycjoner efektywnie ma możliwość unikać zjawiska ściganego przez Google, jakim są nienaturalne linki kierujące do danej strony. Nienaturalne w tym wypadku oznaczają odnośniki umieszczane na „podejrzanych” stronach, klasyfikowanych przez wyszukiwarkę jako mało wartościowe, nietematyczne, niskiej jakości a czasem dosłownie jako typowe strony spamowe. Największą moc reklamową – i jedną z większych, jeśli chodzi o kontekst SEO – mają jednak linki umieszczane w treściach wspomnianych wyżej artykułów sponsorowanych. Dzięki nim internauci trafiają na docelową stronę dwoma sposobami – klikając w ukryty link oraz czytając treść tekstu i zapamiętując nazwę firmy lub produktu.