Kondycja polskiej branży SEO jest współcześnie bardzo wysoka, co posiada z kolei wpływ na pojawiające się coraz to nowsze firmy pozycjonerskie działające w biznesie i świadczące swoje usługi tysiącom kontrahentów. W tym momencie z roku na rok ilość osób zainteresowanych pozycjonowaniem stron www systematycznie rośnie, co zwiększa pozycję na rynku samych pozycjonerów oraz dodatkowo właścicieli katalogów, blogów, stron zapleczowych i innych miejsc, w których można dodać cenne linki prowadzące do pozycjonowanych serwisów. Dzisiaj jednym z najlepiej wartościowych miejsc oferujących dodanie linku jest teraz katalog stron, który w współzależności od osobistych preferencji może przyjmować wszystkie strony albo tylko witryny tematyczne albo firmowe.
Bardzo trudno właśnie niedwuznacznie wycenić ilość katalogów w samej Polsce, postawionych na polskich domenach i prowadzonych przez polskich właścicieli. Niewątpliwie ich cyfra szacowana będzie w dziesiątkach tysięcy, należy jednakże pamiętać, że nie każdy katalog stron jest ciągle prowadzony przez właściciela i regularnie przez niego sprawdzany. Obecnie niestety coraz więcej takich baz jest po prostu porzucanych przez właścicieli, zwłaszcza gdy już od początku nastawione zostały na zarabianie i nie przynosiły żadnych profitów. Ogromnym mankamentem współczesnego SEO jest bowiem w chwili obecnej nadmierne zainteresowanie zarabianiem – nowy katalog stron powstaje częściej nie po to, aby pomagać w pozycjonowaniu, ale aby na siebie zarabiać. Częściej zatem właściciele tuż po założeniu katalogu nakładają na niego opłaty, mimo że on sam nie jest ani ukończony (darmowa skórka, brak unikalności), ani podlinkowany (nawet brak zaindeksowania w Google!) i nie prezentuje żadnej znaczącej wartości dla osób, które chciałyby dodać tam swój link.