Rozpoczęcie pozycjonowania dla strony firmowej wcale nie jest takim prostym procesem, jak sądzi wielu właścicieli takich stron , a oprócz tego – co ciekawe – równie wielu pozycjonerów. Witryny firmowe są bowiem traktowane w nieco bardziej specyficzny sposób od indywidualnych „zwyczajnych” odpowiedników. Przede wszystkim są internetowymi wizytówkami danej firmy, a zatem jej oficjalnym wirtualnym przedstawicielem w Sieci. Nic zatem dziwnego, że schludny i zadbany katalog firm przyjmuje do indywidualnych zasobów wyłącznie witryny przygotowane w sposób specjalistyczny, które już na starcie pokazują, że ukierunkowane są na internautę.
Z tego również względu katalogi takie uchodzą za jedne z najlepszych miejsc w Sieci, do których można dodać link do własnej oficjalnej strony firmowej. Swoją jakością, wartością , a ponadto wysokim zaufaniem, jakim cieszy się wśród algorytmów Google, katalog firm powoduje w pewnych sytuacjach wysokie wzrosty stron firmowych na niszowe frazy. Częstokroć dochodzi zatem do sytuacji, gdy już jeden link prowadzący z takiego katalogu jest w stanie podnieść lokatę witrynę na słabo obleganą frazę na topowe miejsca. Nie są to przypadki zachodzące w każdym momencie i w przypadku każdej niszowej frazy, niemniej jednak prawdopodobieństwo, że w przypadku mojej witryny firmowej także do tego dojdzie, jest bardzo duże. Z tego też względu wykazy stron takie jak katalog firm, na 100 procent jeśli są zadbane, ciekawie przeprowadzane i kontrolowane, cieszą się ogromnym zainteresowaniem wśród pozycjonerów. Zainteresowanie to jest wysokie też w przypadku samych właścicieli stron, którzy widzą w tym sposobność dodatkowej – czasami nawet w pełni darmowej – promocji.