Czy można odnieść rynkowy sukces bez promocji? Choć ma ona wielu przeciwników, zdaniem większości osób jest czymś niezbędnym dla współczesnych przedsiębiorców. Promocja, która umożliwia pozyskiwać nowych klientów, stała się w ostatnich latach istotną dziedziną edukacji, dzięki której można uzyskać wiedzę na temat zachowań konsumentów i wykorzystać ją w rozwoju indywidualnej działalności. Promocja jest równocześnie dość specyficzną formą komunikacji prowadzonej w gronie producentem a nabywcą, a od przebiegu owej komunikacji zależy rynkowy sukces wielu firm. Nic w tym zadziwiającego, że tą istotną dziedziną edukacji zainteresowano się w ostatnich latach zwłaszcza mocno.
W promocji ważną rolę zajmuje skuteczna komunikacja. Prowadzona jest ona pomiędzy producentem a nabywcą, a jej zadaniem jest zachęcenie ewentualnego klienta do wyboru danego produktu albo do skorzystania z danej usługi. Komunikat musi więc zawierać rzetelne informacje, dzięki którym klient będzie mógł zdobyć wiedzę na temat produktu. Oprócz wiadomości typowo informacyjnych istotne jest także umiejętne zachęcenie klienta do zakupu. Można to zrobić na wiele sposobów. Uchybieniem jest nadużywanie obietnic, a znacznie lepsze rezultaty przynosi obiektywne zademonstrowanie tych korzyści, które ma możliwość przynieść wybór danego produktu.
Promocja to jednak nie tylko sam produkt. To także firma, dla której bardzo ważną sprawą jest rozpowszechnianie wiadomości na temat swej działalności , a ponadto swego logo.
Promocja jest częścią znacznie szerszych działań marketingowych, a w jej ramach korzysta się z takich elementów, jak reklama, aktywizacja dystrybucji , a ponadto sprzedaż osobista. Specyficznym i bardzo wymagającym składnikiem skutecznej promocji jest również public relations, który pozwala upowszechniać pozytywny wizerunek firmy.
Więcej informacji: strona.